Recensie: Uitdaging (Princess #2) – Olivia Lewis

Na een ingrijpende gebeurtenis vermoedt Ivy dat haar toekomstdroom met Jake wellicht niet haalbaar is. Er zullen dingen moeten veranderen, maar is ze in staat om hierin de juiste keuze te maken wanneer alles op z’n kop komt te staan? En hoe zet Jake zijn leven goed op de rit, na alles wat er is gebeurd…?

Gelukkig kan Ivy altijd rekenen op de steun van haar familie, maar toch heeft ze het idee dat ze bepaalde zaken zelf zal moeten uitzoeken, daar kan niemand haar mee helpen… of toch wel?

“‘Het gaat prima.’ Zijn stem breekt. ‘Wil je… wil je alsjeblieft even….’ Hij steekt met moeite zijn hand uit. ‘Ik heb je nodig.’

‘Ik kan het niet, Jake. We moeten hiermee stoppen. Ik ….’ Ik trek de deur achter me open en zet een wiebelige stap naar achter. ‘Ik wil dit niet meer. Sorry. Word snel beter en zo, sterkte met alles. Ik moet… Sorry.’”

Olivia Lewis, Uitdaging

Personages (Characters) Uitdaging vertelt het verhaal van Ivy en Jake. De jonge Ivy heeft al met veel heftige gebeurtenissen moeten dealen. En hoewel ze haar leven weer aardig op de rit heeft, kiest ze niet altijd de beste mensen uit om mee samen te leven, onder andere Jake. Hij brengt Ivy en haar moeder in groot gevaar en deze gebeurtenis heeft veel invloed op Ivy, waardoor ze geen contact meer wil met Jake. Beiden vinden dit heel moeilijk en zoeken zo hun eigen weg hierin. En dat betekent niet altijd dat hun keuzes altijd de goede keuzes zijn.

Sfeer (Atmosphere) – De sfeer in Uitdaging is zeer afhankelijk van de emoties van zowel Ivy als Jake. Zo kan het ene moment in Uitdaging veel vrolijkheid heersen, maar ook kan er een verdrietige of kwaadaardige sfeer heersen.

Schrijfstijl (Writing) – Olivia Lewis heeft Uitdaging met een vlotte en fijne schrijfstijl geschreven. Daarbij worden eerst de personages en hun onderlinge band duidelijk gemaakt en tevens wordt het laatste hoofdstuk uit Zwaartekracht herhaald. Dit laatste is absoluut van toegevoegde waarde, want hierdoor wist ik meteen weer wat de cliffhanger uit Zwaartekracht ook alweer was. Daarnaast heb ik wederom niet het idee dat ik veel informatie mis omdat ik de andere series van Olivia Lewis rondom de personages niet heb gelezen.

Plot (Plot) Uitdaging begint met het laatste hoofdstuk uit Zwaartekracht, waardoor je meteen weer in het verhaal van Ivy en Jake zit. Al snel wordt duidelijk dat Ivy nog moeite heeft met de gebeurtenis waarmee Zwaartekracht eindigde. De angst om iemand te verliezen, maar ook afstand van iemand te nemen vind ze toch best wel moeilijk. Hierna wordt langzaam duidelijk hoe Ivy met alles dealt en blijkt er ondertussen nog veel meer aan de hand te zijn. En daarbij concluderen diverse personages ook dat ze niet goed hebben gehandeld.

Intrige (Intrigue) – Vanaf de eerste bladzijde is Uitdaging absoluut een intrigerend verhaal. Dit komt natuurlijk doordat je meteen weer in het verhaal zit door de herhaling van het laatste hoofdstuk uit Zwaartekracht. Tevens wil je natuurlijk weten hoe Ivy, maar ook Jake, omgaan met de heftige gebeurtenis die ze hebben meegemaakt. Maar Uitdaging blijft daarna ook intrigeren, omdat er continu wel een bijzondere/heftige/mooie gebeurtenis plaatsvindt. Mede hierdoor is Uitdaging ook moeilijk weg te leggen.

Logica (Logic) – De gebeurtenissen in Uitdaging zijn allemaal logisch voor dit verhaal. Natuurlijk zijn de gebeurtenissen wel iets aangedikt en lijkt het allemaal soms wel de verkeerde of goede kant op te vallen. Maar dit is dan ook wel passend bij het verhaal. Daarnaast zie je op sommige momenten wel gebeurtenissen aankomen, voornamelijk omdat er ook al een soort van naartoe wordt geschreven en er tevens ook hints worden gegeven.

Amusement (Enjoyment) Uitdaging is een intrigerend en romantisch verhaal. Wederom heeft Olivia Lewis weer een prachtig verhaal in de Princess serie weten neer te zetten. Het grootste pluspunt is dat het laatste hoofdstuk uit Zwaartekracht wordt herhaald, waardoor ik meteen weer in het verhaal zat. Echter, ik vind het wel jammer dat er minder vanuit het perspectief van Jake wordt verteld, maar aan de andere kant ligt in Uitdaging momenteel iets meer de nadruk op Ivy. Desondanks is Uitdaging weer een prachtig enerverend verhaal waarin Ivy gebeurtenissen moet verwerken en er algauw eer nieuwe ‘heftige’ gebeurtenissen staan te gebeuren. Diverse gebeurtenissen waren al wel voorspelbaar, mede omdat Olivia Lewis af en toe wat hints in die richting liet vallen. Maar daarnaast eindigt Uitdaging weer met een enorme cliffhanger, zoals alleen Olivia Lewis ze kan schrijven. Ik kan hierdoor dan ook niet wachten om Samen te lezen!

De Fontein bedankt voor het beschikbaar stellen van dit recensie-exemplaar.

Titel: Uitdaging

Auteur: Oliva Lewis