Recensie: Sprakeloos verliefd – Emma Anna

Skylar is gebroken, dakloos en kwaad wanneer ze bij haar moeder aanklopt, die sinds een tijdje een nieuwe vriend heeft. Maar vooral heel erg kwaad. Zonder dat ze het wil, wordt ze opgenomen in haar moeders nieuwe, roerige gezin. Het is maar tijdelijk, houdt ze zich voor, tot ze iets voor zichzelf heeft gevonden.

Maar naarmate de dagen verstrijken, begint ze steeds meer te beseffen hoe eenzaam ze is geweest. Vooral wanneer ze Jesse beter leert kennen, de intrigerende en op het eerste gezicht vreemde zoon van haar moeders vriend. Met wie ze de zolder moet delen. En een badkamer. En bij wie ze zich werkelijk geen seconde normaal kan gedragen. Liefde toelaten is niet makkelijk als je doodsbang bent om iemand kwijt te raken, maar als ze weer gelukkig wil worden, zal Skylar toch echt haar angsten moeten overwinnen.

“Ik liep weg van mijn problemen, van de tegenslagen en het verdriet, en dit is wat ervan is gekomen.”

Emma Anna, Sprakeloos verliefd

Toen Emma Anna bekend maakte dat ze Sprakeloos verliefd ging uitbrengen, kon ik niet wachten om hem te lezen. Emma Anna heeft een hele mooie schrijfstijl, waardoor je wordt meegezogen in het verhaal en je gaat meeleven met de personages. Sprakeloos verliefd wordt verteld vanuit de perspectieven van Skylar en Jesse.

Skylar is helemaal gebroken nadat ze haar relatie heeft verbroken. Ze besluit om bij haar moeder aan te kloppen, die onlangs bij haar nieuwe vriend is ingetrokken. Daar ontmoet ze Jesse, de vreemde zoon van haar moeders vriend. Skylar vindt het moeilijk om haar gevoelens te luisteren en Jesse gedraagt zich in eerste instantie vreemd. Desondanks ga je echt van de personages houden en begin je ze helemaal te begrijpen qua keuzes en gedragingen.

Aan het begin van Sprakeloos verliefd moet je eerst echt in het verhaal komen, maar eenmaal gegrepen door het verhaal kon ik Sprakeloos verliefd niet meer wegleggen. Dit komt mede doordat je zo meeleeft met de personages. Daarnaast zitten er ook een aantal plottwists in Sprakeloos verliefd die je niet ziet aankomen. Ten slotte kan ik wel concluderen dat ik wederom heb genoten van een verhaal van Emma Anna.

Emma Anna bedankt voor het beschikbaar stellen van dit recensie-exemplaar.

Titel: Sprakeloos verliefd

Auteur: Emma Anna