Recensie: Samen (Princess #3) – Olivia Lewis

Deze recensie kan spoilers van de voorgaande delen bevatten.

De achttienjarige Ivy heeft veel voor haar kiezen gehad in de afgelopen maanden. Vastbesloten bereidt ze zich voor om de grootste en meest veelomvattende taak van haar leven in haar eentje te gaan volbrengen. Ze heeft geen keus… toch?

Ondertussen heeft de rest van de familie zo haar eigen issues: liefdesverdriet, jong ouderschap en pubersores. Maar de familie King is veerkrachtig, en de liefde die altijd centraal staat is een vanzelfsprekendheid waar menigeen jaloers op zou zijn!

“‘Nee, ik vergeet zeker niet wat je hebt gezegd. Het maakt me namelijk zielsgelukkig dat jij met dezelfde shit rondloopt als ik, maar dan omgekeerd.’”

Olivia Lewis, Samen

Personages (Characters) Samen vertelt het verhaal van Ivy. Op het moment dat Ivy denkt dat ze haar leven weer een beetje op de rit heeft, vinden er wederom verschrikkelijke gebeurtenissen plaats. Ondertussen moet ze zichzelf ook staande zien te houden. Gelukkig kan ze terugvallen op haar familie, die altijd voor haar klaar staan, ook in de meest moeilijke en bijzondere momenten. Tegelijkertijd staat Ivy ook klaar voor haar familieleden, wat haar ook een bijzonder mooi persoon maakt. Ondanks alles speelt Jake nog steeds een belangrijke rol in haar leven, maar hij kan er niet altijd bij zijn.

Sfeer (Atmosphere) – De sfeer in Samen hangt voornamelijk af van de emoties en gevoelens van Ivy, maar ook deels van de emoties en gevoelens van Jake. Daarbij kan de sfeer variëren van verdrietigheid naar enorme vrolijkheid en alles daartussenin. Daarnaast passen de sferen exact bij de omstandigheden en gebeurtenissen die zich op dat moment afspelen.

Schrijfstijl (Writing) – Olivia Lewis heeft Samen met een vlotte en fijne schrijfstijl geschreven. Aan het begin van Samen werden wederom eerst de personages geïntroduceerd en ook werd het laatste hoofdstuk uit Uitdaging herhaalt. Voornamelijk dat laatste zorgt ervoor dat je meteen weer in het verhaal zit en wat ook alweer de cliffhanger was.

Plot (Plot) Samen begint dan ook met de laatste hoofdstuk uit Uitdaging, waardoor je meteen weer weet wat er ook allemaal was gebeurd in de vorige delen. Vervolgens gaat Samen ook verder vanaf het heftige moment waarmee Uitdaging eindigde en wordt langzaam duidelijk wat er toen exact heeft plaatsgevonden. Gaandeweg wordt ook duidelijk hoe Ivy met al deze bijzondere en heftige momenten omgaat. Daarbij moet Ivy ook zichzelf in bescherming nemen, want ze gaat nog een bijzondere en hopelijk mooie periode tegemoet. Maar dan staat het leven van Ivy wederom op haar kop en moet ze ook gaan bepalen of ze iemand weer terug in haar leven wil laten en op welke manier.

Intrige (Intrigue) – Ook Samen is een intrigerend verhaal in de Princess serie. Samen begint natuurlijk met meer informatie over de cliffhanger uit Uitdaging, waardoor je meteen weer weet wat er allemaal was gebeurd. Daarnaast wil je ook weten hoe Ivy uit deze gebeurtenis is gekomen en hoe ze alles gaat verwerken. Vervolgens staat Ivy voor een hoop andere keuzes die ze alleen moet maken en ook staat haar leven wederom op zijn kop als ze de waarheid komen te weten over de vermissing van Jake.

Logica (Logic) – De gebeurtenissen in Samen zijn allemaal logisch voor dit verhaal. Ditmaal wordt ook duidelijk dat niet alles helemaal goed verloop in de Princess serie. Er zijn gebeurtenissen die helaas erg verdrietig zijn, maar ook gebeurtenissen die enorm prachtig zijn. Daarbij zie je op sommige momenten wel gebeurtenissen aankomen, voornamelijk omdat er naartoe wordt geschreven en ook kleine hints worden gegeven.

Amusement (Enjoyment) Samen is een intrigerend en romantisch verhaal. Wederom heeft Olivia Lewis het voor elkaar gekregen om een indrukwekkend en fascinerend verhaal neer te zetten. Door de herhaling van het laatste hoofdstuk uit Uitdaging wist ik meteen weer met welke cliffhanger het verhaal eindigde en wat er toen allemaal ook alweer gebeurd was. Daarnaast ligt in het begin van Samen wederom voornamelijk de nadruk op Ivy, maar dit komt mede door de onbekende gebeurtenis(sen) waar Jake mee te maken heeft gekregen en wat Ivy allemaal heeft meegemaakt. Gelukkig verandert deze verhouding wel gedurende het verhaal, waardoor er ook steeds meer duidelijk wordt wat er met Jake is gebeurd. Ook wordt gaandeweg steeds duidelijk welke gebeurtenissen met welke impact zich hebben plaatsgevonden in Samen. Uiteindelijk eindigt Samen op een prachtige manier, die alleen zoals Olivia Lewis het kan schrijven!

De Fontein bedankt voor het beschikbaar stellen van dit recensie-exemplaar.

Titel: Samen

Auteur: Oliva Lewis