Recensie: Onvindbaar – Kathy Tailor

Recensie: Onvindbaar – Kathy Tailor

Nadat de moeder van Freya overleden is en haar vader zich op zijn werk heeft gestort, begint Freya op een nieuwe kostschool. Haar toch al moeizame start wordt bijna direct overschaduwd door de verdwijning van haar klasgenoot Maria. De meesten zoeken er niets achter, het zal wel aandachttrekkerij zijn. Maar Freya heeft het gevoel dat er iets niet klopt. Samen met haar nieuwe vriendin Terri gaat ze op onderzoek uit. Weet Maria’s ex-vriend meer?

Freya raakt steeds dieper verwikkeld in de intriges en geheimen rond de verdwijning van Maria. Niet iedereen is even blij met haar bemoeienis. Gelukkig heeft ze de knappe Leo nog, alleen jammer dat hij haar docent is…

“Sterven is heel eenvoudig.
Je hoeft alleen maar los te laten.
Dat is het geheim.
Gewoon alleen loslaten.
Als dat je lukt, gaat het heel snel.
En dan heb je eindelijk geen pijn meer.”

Kathy Tailor, Onvindbaar

Onvindbaar is door Kathy Tailor met een fijne en vlotte schrijfstijl geschreven. De hoofdstukken zijn aan de korte kant, maar dit zorgt er dus voor dat er een vlot leestempo is gecreëerd. Daarnaast wordt de spanning gedurende het verhaal langzaam opgebouwd. Tevens wordt Onvindbaar verteld vanuit de perspectieven van Freya en Maria. Maar alleen door goed te lezen weet je vanuit welk perspectief je aan het lezen bent, desondanks lees je voornamelijk vanuit het perspectief van Freya.

Freya’s moeder is onlangs overleden en haar vader is alleen maar met zijn werk bezig, waardoor Freya op een nieuwe kostschool begint. Wanneer één van haar klasgenoten vermist raakt, zet Freya al snel haar tanden in de zoektocht naar Maria. Daarnaast kan Freya de zoektocht niet loslaten en begint ze de knappe docent Leo steeds leuker te vinden.

Een kleine kanttekening aan Onvindbaar is dat de personages weinig diepgang hebben en het verhaal voornamelijk alleen maar gericht is op het vinden van de waarheid betreffende de verdwijning. Desondanks is Onvindbaar een spannend, mysterieus en intrigerend verhaal. En op het einde zat er ook nog eens een behoorlijke plottwists in Onvindbaar. Maar daarentegen had ik wel door wat er in grote lijnen was gebeurd.

Best of YA bedankt voor het beschikbaar stellen van dit recensie-exemplaar.

Titel: Onvindbaar

Auteur: Kathy Tailor