Recensie: Momentum (The Pace #1) – Shelena Shorts

Na opnieuw een verhuizing, ditmaal naar San Francisco, heeft Sophie er geen zin in om alweer ‘het nieuwe meisje’ op school te moeten zijn. Uiteindelijk mag ze van haar moeder, die op de universiteit van San Francisco gaat werken, het laatste schooljaar via een thuisstudie gaan volgen. Tijdens een van de wekelijkse lunchafspraken op de universiteit met haar moeder, ramt Sophie een auto van een student.

De student blijkt de aantrekkelijke Wes te zijn. In eerste instantie weet Sophie geen raad met wat ze moet doen, terwijl Wes meteen aangeeft dat Sophie de gemaakte schade niet hoeft te betalen. Al snel daarna komt Sophie er namelijk achter dat Wes een fortuin bezit, dat hij van zijn overleden ouders heeft geërfd. Maar wanneer Sophie op zoek gaat naar meer informatie over Wes en zijn familie, dan komt Sophie erachter dat Wes niet de hele waarheid tegen haar heeft verteld.

‘Als je tijdens je leven niet de dingen doet waar je blij van wordt, wat maakt het dan uit hoeveel tijd je hebt?’

Shelena Shorts, Momentum

Shelena Shorts heeft een fijne en vlotte schrijfstijl, mede door de korte zinnen en de niet te lange hoofdstukken. Door de simpele maar toch gedetailleerde beschrijvingen, worden de personages, Sophie en Wes, goed neergezet. Ondanks de verschillende karakters van zowel Sophie als Wes, vullen ze elkaar op diverse vlakken aan. Zo is Sophie vanaf het begin erg onafhankelijk, sterk en vastberaden, terwijl Wes daarentegen in eerste instantie griezelig en geheimzinnig overkomt. Ondanks de diverse achtergronden, voelen zowel Sophie als Wes vanaf het eerste moment zich tot elkaar aangetrokken.

Vanaf de eerste bladzijde hangt er een geheimzinnige sfeer in het verhaal, en komt dan vooral door de mysterieuze Wes. Momentum is dan ook erg mysterieus en spannend, maar daarentegen komen ook romantische scenes naar voren. Soms is Momentum ietwat voorspelbaar, maar het einde daarentegen bevat een enorme cliffhanger.

Momentum past in hetzelfde straatje als Twilight. Het is mysterieus, geheimzinnig en spannend, maar daarentegen ook romantisch, optimistisch en bedroevend.

Dutch Venture Publishing bedankt voor het beschikbaar stellen van dit recensie-exemplaar.

Titel: Momentum