Recensie: Majesteit (American Royals #2) – Katharine McGee

Kroonprinses Beatrice staat onder grote druk. Wanneer haar vader, de koning, onverwacht overlijdt, wordt ze in één klap koningin. Kan ze haar bruiloft nu nog afblazen en kiezen voor de man van wie ze écht houdt? Prinses Samantha, tweede in lijn voor de troon, is de tegenpool van Beatrice: altijd in voor romantiek en feestjes! Maar wat doe ja als je heimelijk verliefd bent op de verloofde van je grote zus?

Nina is Samantha’s beste vriendin en een gewone burger. Na haar mislukte relatie met prins Jefferson probeert ze het paleis te vermijden, maar dat laat de koninklijke familie niet zomaar gebeuren. Daphne wil maar één ding: een royal worden. Nu ze Nina buitenspel heeft gezet, moet ze alleen prins Jefferson nog terug zien te winnen. En ze deinst nergens voor terug…

“‘Bedankt.’ Niemand had haar ooit eerder een boks gegeven. En ze had ook nooit een avond als deze meegemaakt; een avond waarop ze kon doen alsof ze een normaal mens was.”

Katharine McGee, Majesteit

CharactersMajesteit vertelt het verhaal van kroonprinses Beatrice, prinses Samantha, Nina en Daphne. Allemaal hebben ze een eigen uitgesproken karakter, maar daarnaast willen ze ook een stabiel en gelukkig leven leiden. En dat moet dan gebeuren met de liefde van hun leven. Maar om deze liefde te vinden, komen ze alle vier voor diverse situaties te staan, waarbij de een nog verder gaat dan de ander. Ook kruisen sommige wegen van de personages elkaar, wat tot diverse confrontaties en frustraties komt te leiden.

Atmosphere – Sferen als romantiek, competitief en vriendelijk zijn allemaal van toepassing op Majesteit. De competitieve sfeer komt door de strijd om het vinden van de liefde van hun leven. Daarnaast is de vriendelijke sfeer ontstaan door alle vriendschappen, maar soms komen die vriendschappen ook onder druk te staan. En als laatste hangt er natuurlijk een romantische sfeer door alle liefde en verliefdheid dat er heerst.

Writing – Katharine McGee heeft Majesteit met een vlotte en humorvolle schrijfstijl geschreven. Door deze schrijfstijl laat Katharine je zowel lachen, frustreren als huilen. Daarnaast hebben ook alle personages van Katharine een eigen echte karakter gekregen.

Plot – Vanaf de eerste bladzijde word je weer meteen meegetrokken in de bijzondere levens van Beatrice, Samantha, Nina en Daphne. Ondanks de eerdere kennis en de verwachtingen, verlopen de levens van al deze meiden anders dan je eigenlijk zou verwachten. Daarom is het einde dan ook erg verrassend.

Intrigue – Door alle gebeurtenissen in American Royals, was ik erg benieuwd of die ontstane relaties in Majesteit zouden blijven bestaan. Daarnaast vinden er zoveel bijzonder en onverwachte gebeurtenissen plaats, dat Majesteit absoluut een intrigerend verhaal is.

Logic – De gebeurtenissen in Majesteit volgen elkaar op een natuurlijke wijze op. Mede hierdoor hebben alle gebeurtenissen in Majesteit dan ook een toegevoegde waarde aan de bijzondere maar vooral verschillende levens in Majesteit.

Enjoyment – Al met als is Majesteit een geweldig vervolg op American Royals. Alhoewel ik wel wat humor miste in Majesteit in vergelijking met American Royals, werd dit vooral gecompenseerd door Majesteit verre van voorspelbaar te maken. Er vinden dan ook genoeg onverwachte gebeurtenissen plaats, die soms ook voor plottwists zorgen. Desondanks ben ik wel blijven zitten met een aantal nog onbeantwoorde vragen, mede omdat het einde eigenlijk nog best open was. Afgezien daarvan heb ik enorm genoten van Majesteit en vooral van alle personages die hun eigen problemen hebben geprobeerd op te lossen!

Uitgeverij De Fontein bedankt voor het beschikbaar stellen van dit recensie-exemplaar.

Titel: Majesteit

Auteur: Katharine McGee