Recensie: Leger van Schaduw en Storm (Lara Polaris #2) – S. Christina

Terwijl in Solvenia een gruwelijke oorlog woedt, vluchten Lara en haar vrienden naar Meerland voor een nazomer vol zon, vrijheid en de Magische Spelen. Hier zou Lara zich wel thuis kunnen voelen – maar ondertussen lijdt haar eigen land onder de terreur van de president.

Dan ontmoet ze Karissa, die Lara ziet als de leider van de revolutie. Volgens haar zal zij de opstand gaan leiden om heksen hun vrijheid terug te geven. Maar is Lara daar wel klaar voor?

“‘Maar wat ik heb geleerd is dat er geen weg om de oorlog heen is. We kunnen er niet overheen, niet onderdoor. De enige weg uit de oorlog is er recht doorheen.’”

S. Christina, Leger van Schaduw en Storm

Personages (Characters) Leger van Schaduw en Storm vertelt het verhaal van Lara. Lara is de afgelopen periode onverwachts veel over zichzelf te weten gekomen, maar toch blijft ze ook nog met genoeg vragen achter. Tegelijkertijd wordt Lara zonder dat ze het weet benoemd/gezien als leider van de revolutie. Maar ze weet niet of ze hier wel klaar voor is. Toch doet ze er alles aan om haar familie en vrienden te redden. Daarnaast moet Lara zich continu verborgen houden voor de vijand en dat is ze helemaal zat. Om weer van haar vrijheid te kunnen genieten, zal Lara toch heftige keuzes moeten gaan maken. En daarbij wil Lara niet dat er slachtoffers gaan vallen, maar daarvoor moet ze dan wel met een extreem goed plan komen.

Sfeer (Atmosphere) – Vanaf de eerste bladzijde heerst er in Leger van Schaduw en Storm een gespannen sfeer. Dit komt voornamelijk omdat Lara continu moet opletten om niet opgepakt te worden. Tegelijkertijd heerst er in Leger van Schaduw en Storm ook een opgewekte sfeer, aangezien iedereen ervan overtuigd is dat er een manier kan worden bedacht om weer in vrijheid te kunnen gaan leven.

Schrijfstijl (Writing) – S. Christina heeft Leger van Schaduw en Storm op een vlotte manier geschreven. Hierdoor en mede door de perfecte lengte van de hoofdstukken heeft S. Christina een vlot leestempo gecreëerd. Tevens heeft S. Christina alle personages een eigen karakter gegeven, waardoor er een mooie variatie in personages is ontstaan.

Plot (Plot) Leger van Schaduw en Storm begint op het moment dat Lara ergens is ondergedoken. Op dat moment zijn alle heksen in gevaar en je wordt dan ook meegenomen in deze strijd tussen de heksen en hun vijanden. Waarna Lara ontsnapt naar Meerland, leer je ook een andere cultuur kennen waarbij de bevolking en de heksen samen kunnen leven. Op het moment dat ze weer teruggaan naar Solvenia, zijn ze bewust van de oorlog die daar woedt en ook dat er een strijd moet worden gevoerd voor de vrijheid.

Intrige (Intrigue) Leger van Schaduw en Storm is een intrigerend verhaal, voornamelijk omdat je natuurlijk wilt weten welke krachten Lara nu allemaal heeft. Tegelijkertijd wil je weten hoe Lara zich als “leider” gaat gedragen en ook welke keuzes ze gaat maken. Ten slotte was ik erg benieuwd naar de onverwachte gebeurtenissen die zullen plaatsvinden.

Logica (Logic) – De gebeurtenissen in Leger van Schaduw en Storm zijn voor een fantasy verhaal logisch. Daarbij volgen de gebeurtenissen elkaar op een natuurlijke manier op en ook zijn de gebeurtenissen een gevolg vaak van eerdere gebeurtenissen.

Amusement (Enjoyment) – Al met al is Leger van Schaduw en Storm een geweldig vervolg op Heks van Vuur en Oorlog. Zo is Leger van Schaduw en Storm continu spannend, voornamelijk door al het dreigende gevaar. En tegelijkertijd is Leger van Schaduw en Storm fascinerend door de rollercoaster die Lara meemaakt en haar ontwikkeling door alle keuzes die ze moet maken. Daarnaast zorgen de plottwists op het einde van Leger van Schaduw en Storm ervoor dat ik erg benieuwd ben geraakt naar het eventuele vervolg.

S. Christina bedankt voor het toesturen van dit exemplaar.

Titel: Leger van Schaduw en Storm

Auteur: S. Christina