Recensie: Feel Again (Again #3) – Mona Kasten

Deze recensie kan spoilers van de voorgaande delen bevatten.

Sawyer Dixon is jong, stoer en een buitenstaander. Sinds de dood van haar ouders heeft ze voor niemand meer haar hart opengesteld. Dat verandert als ze Isaac Grant ontmoet.

Met zijn nerdbril en vreemde kleding is hij eigenlijk precies het tegenovergestelde van het type waar Sawyer op valt. Isaac is klaar met het singlebestaan en vraagt Sawyer om hulp. Ze sluiten een deal: Sawyer verandert Isaac in een bad boy zodat hij een vriendin krijgt en in ruil daarvoor mag zij de veranderingen vastleggen als fotoproject voor haar studie. Maar Sawyer had niet verwacht dat ze zelf gevoelens voor Isaac zou krijgen! Kan ze nog terug?

“Zijn woorden lijmden alles wat gisteravond binnen in me aan diggelen was geslagen. Scherfje voor scherfje.”

Mona Kasten, Feel Again

Personages (Characters) Feel Again vertelt het verhaal van Sawyer Dixon. Na de dood van haar ouders durft Sawyer niemand meer toe te laten in haar hart en daarnaast laat ze ook niet graag haar gevoelens zien. Dat verandert wanneer ze Isaac Grant ontmoet. Alhoewel Sawyer haar gevoelens probeert te onderdrukken, blijkt Isaac daar toch doorheen te prikken. Tegelijkertijd vindt Sawyer het moeilijk om mensen in haar hart toe te laten en ze raakt dan ook in paniek wanneer iedereen het beste met haar voorheeft. Sawyer weet dat ook niet hoe ze met zichzelf en al haar gevoelens moet omgaan.

Sfeer (Atmosphere) Feel Again bevat verschillende sferen, die tevens allemaal het verhaal versterken. Zo heerst er een verdrietige en bedroevende sfeer rondom Sawyer en heerst er in eerste instantie veel geheimzinnigheid rondom Isaac. Want wie is Isaac nu precies? Daarnaast bevat Feel Again natuurlijk ook een romantische, angstige en een optimistische sfeer.

Schrijfstijl (Writing) – Mona Kasten heeft Feel Again op een vlotte en bovenal aangrijpende manier geschreven. Hierdoor heeft Mona Kasten het voor elkaar gekregen om de personages met al hun gevoelens en emoties op een realistische manier weten neer te zetten. En daarnaast ga je ondanks de beschadigingen die de personages hebben, toch van ze houden.

Plot (Plot) Feel Again begint eigenlijk meteen met de ontmoeting tussen Sawyer en Isaac. Vervolgens leer je in eerste instantie Sawyer wat beter kennen, maar daarnaast wordt langzaam ook duidelijk wie Isaac is. Gaandeweg Feel Again wordt ook duidelijk waarom Sawyer en Isaac zich zo gedragen en vooral welke gebeurtenissen voor dat gedrag hebben gezorgd.

Intrige (Intrigue) – Alhoewel je wel weet waar Feel Again naartoe gaat, wil je toch weten hoe die weg daarnaar toe verloopt. Daarbij ondergaan zowel Sawyer als Isaac een ontwikkeling door en dat zorgt er mede voor dat Feel Again blijft intrigeren. Maar vooral ook het feit dat ze zichzelf meerdere malen tegenkomen en dan toch blijven vechten.

Logica (Logic) – De gebeurtenissen in Feel Again zijn realistisch en ook logisch. Door deze gebeurtenissen leer je de werkelijke personages met al hun problemen waarmee ze dealen kennen. Ondanks de soms heftige gebeurtenissen die Sawyer en Isaac meemaken of hebben meegemaakt, worden de gebeurtenissen toch op een aangename en aangrijpende manier door Mona Kasten beschreven.

Amusment (Enjoyment) – Al met al is Feel Again een prachtig, maar bovenal een aangrijpend verhaal. Sawyer vindt het moeilijk om haar hart open te stellen, maar ook Isaac heeft het eerder niet makkelijk gehad. Zo worstelen ze allebei niet alleen met zichzelf, maar daardoor ook met elkaar. Tegelijkertijd maken zowel Sawyer als Isaac een persoonlijke ontwikkeling door, wat mede ervoor heeft gezorgd dat Feel Again een intrigerend verhaal is geworden!

Titel: Feel Again

Auteur: Mona Kasten

Genre: New Adult