Recensie: Fatale keuzes – Nina Verheij

Recensie: Fatale keuzes – Nina Verheij

Wanneer haar huisgenote Lisa na ruim twintig jaar het contact met haar criminele vader wil herstellen, heeft politie-stagiaire Emily genoeg redenen om zich terughoudend op te stellen. Toch lukt het haar niet haar nieuwsgierigheid te bedwingen. Lisa’s vader blijkt immers een gewelddadig man te zijn met een besproken verleden.

Na een dramatische gebeurtenis wordt Emily geplaagd door schuldgevoelens. Terwijl haar collega’s uitzoeken wat er exact is gebeurd, verzet Emily haar zinnen door in een oud dossier te duiken over een vrouw die schijnbaar zelfmoord pleegde. Hoe dieper Emily echter graaft, hoe meer geheimen ze ontrafelt die verband houden met haar eigen leven. Ze realiseert zich dat ook haar keuzes consequenties hebben.

“Dat waren de laatste minuten dat haar leven er nog uitzag zoals ze gewend was. Dat wil zeggen: het leven waaraan ze de afgelopen paar weken had geleerd gewend te raken.”

Nina Verheij, Fatale keuzes

Fatale keuzes is door Nina Verheij met een vlotte schrijfstijl geschreven. Daarnaast zijn de hoofdstukken vrij kort, waardoor er een fijn leestempo is gecreëerd. Ook staat er bij elk hoofdstuk wanneer het zich precies afspeelt, want er wordt nogal wat heen en weer gesprongen in de tijd. Bovendien wordt Fatale keuzes verteld vanuit het perspectief van voornamelijk Emily, maar ook enkele hoofdstukken worden door andere personages verteld.

Emily heeft een stageplek weten te bemachtigen bij de politie. Daarnaast wil haar huisgenote Lisa het contact met haar criminele vader herstellen. Daarbij kan Emily haar nieuwsgierigheid niet bedwingen, maar dat brengt wel consequenties met zich mee. Om haar gedachten te verzetten duikt ze in een oud dossier. Maar dan komen er opeens geheimen naar boven die ook verband houden met haar eigen leven.

Fatale keuzes is een spannende thriller. In het eerste gedeelte van Fatale keuzes worden de personages geïntroduceerd, waardoor de personages ook meer diepgang hebben gekregen. Vanaf het moment in het tweede deel dat er wat gebeurde, komt er wel meer actie en ook spanning in het verhaal. Toch wist ik al in welke hoek ik het antwoord/dader moest zoeken. Desondanks is het een super leuk boek!

Titel: Fatale keuzes

Auteur: Nina Verheij

Genre: Thriller