Recensie: De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde – Becky Albertalli

Wat moet je doen als je zestien bent en nog nooit een jongen hebt gezoend? Molly Peskin-Suso wilde dat ze het wist. Ze kan 26 jongens opnoemen die ze erg leuk vindt (of vond), maar heeft er precies nul gezoend. Haar tweelingzus Cassie zegt dat 'ze er gewoon voor moet gaan' en 'een risico moet nemen', maar dat helpt niet echt. Voor haar is het makkelijk: ze flirt met elk meisje dat ze leuk vindt. Cassie kent geen angst en is dun zonder dat ze daar iets voor hoeft te doen. Molly is introvert en - volgens haar oma - 'volslank'.
Als Cassie op een feestje Mina ontmoet, is ze voor het eerst echt verliefd. Molly is blij voor haar tweelingzus, maar voelt zich ook eenzamer dan ooit. Cassie en Mina zijn vastbesloten om een einde te maken aan Molly's reeks van onbeantwoorde liefdes en proberen haar te koppelen aan Will, een vriend van Mina. Hij is belachelijk knap, flirterig en lijkt Molly ook leuk te vinden. Perfect, toch? Maar als Molly ondertussen ook steeds meer tijd doorbrengt met Reid, haar schattige, nerdy collega, wordt het ingewikkeld. Ze moet besluiten of ze het advies van anderen opvolgt... of haar eigen hart volgt.

Het tweede boek dat ik van Becky Albertalli lees. Het is een heel ander boek dan Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld, maar de gebeurtenissen in beide boeken zijn erg realistisch. Voor mij is daarom ook de genre contemporary vooral leuk om tussendoor te lezen. Omdat lezen voor mij betekent dat ik uit de realiteit kan stappen in een onbekende wereld, met eventueel bijzondere ‘krachten’.

Doordat De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde erg realistisch kan zijn, kunnen mensen zichzelf erg in het verhaal herkennen. Maar buitenstaanders kunnen zich misschien een keer plaatsen in deze personen en ze daardoor beter begrijpen!

Recensie De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde

Door de manier van schrijven, lijkt het alsof je zelf in de schoenen van Molly staat. De gevoelens raken je en stiekem ben je zelf aan het twijfelen voor welke jongen Molly moet gaan. Daarnaast trok het karakter van Molly mij erg aan. Ze is onzeker, maar welk slim en begripvol.

Eigenlijk zal iedereen eens dit boek moeten lezen. Zo weet je ook hoe mensen zich kunnen voelen, waardoor we elkaar misschien zelfs beter kunnen begrijpen.

De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde

Titel: De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde