Recensie: De Raven (De Raven #1) – Kass Morgan & Danielle Paige

Wanneer Vivi Devereaux gaat studeren aan de universiteit van Westerly, sluit ze zich aan bij de ultra-exclusieve studentensociëteit Kappa Rho Nu, waar ook Scarlett Winter lid van is. Kappa Rho Nu lijkt een sociëteit als alle andere, maar niets is minder waar. De ambitieuze, invloedrijke leden zijn heksen en ze noemen zichzelf de Raven.

Scarlett weet al haar hele leven dat ze een heks is. Ze moet en zal de nieuwe voorzitter van de sociëteit worden, net als haar moeder vroeger – maar Scarlett heeft een geheim dat haar ondergang kan betekenen. Als een vijand uit het verleden van de Raven terugkeert, moeten Scarlett en Vivi ondanks een groeiende rivaliteit met elkaar samenwerken om te voorkomen dat de Raven ten onder gaan.

“‘Ik denk dat ik altijd ben geweest zoals de raven in de volière. Opgesloten,’ zei ze zachtjes.”

Kass Morgan & Danielle Paige, De Raven

CharactersDe Raven vertelt het verhaal van Vivi en Scarlett, die allebei lid zijn van de ultra-exclusieve studentensociëteit Kappa Rho Nu. De leden van Kappa Rho Nu zijn heksen en noemen zich de Raven. Scarlett weet al haar hele leven dat ze een heks is en wil ook de nieuwe voorzitter van de sociëteit worden. In eerste instantie komt Scarlett over als een arrogante en betweterige persoon, maar gedurende het verhaal leer je de echte Scarlett kennen. Vivi daarentegen weet niet dat ze een heks is en komt daar dus ook pas achter wanneer ze gaat studeren. Maar als Vivi terugkijkt naar haar verleden waren er wel een aantal aanwijzingen dat ze een heks is. Daarnaast is Vivi een aardig persoon, maar door de vele verhuizingen vindt ze het moeilijk om nieuwe vriendschappen te sluiten.

Atmosphere – Vanaf de eerste bladzijdes hangt er een mysterieuze sfeer in De Raven en die sfeer hangt vooral over de sociëteit Kappa Rho Nu. Daarnaast wordt gedurende het verhaal de sfeer steeds spannender, mysterieuzer en bovenal duisterder. Tevens versterkt de setting de sfeer in De Raven.

Writing – Kass Morgan & Danielle Paige hebben De Raven op een vlotte en bovenal een fijne manier geschreven. De Raven wordt daarnaast afwisselt verteld vanuit de perspectieven van Vivi en Scarlett. Hierdoor wordt het verhaal ook van meerdere kanten belicht en leer je beide personages beter kennen. Ook is de setting door Kass Morgan & Danielle Paige op een prachtige manier neergezet.

Plot – Het plot van De Raven is op een uitstekende manier opgebouwd. Zo begint De Raven op een rustig manier en wordt stap voor stap het verhaal echt opgebouwd. In het eerste gedeelte van het verhaal leer je de personages kennen en daarna vinden ook pas echt de mysterieuze en griezelige gebeurtenissen plaats. Door die gebeurtenissen wordt het verhaal langzaam naar het uiteindelijke plot toegewerkt.

Intrigue De Raven is een verhaal dat blijft intrigeren. Dit komt omdat je wilt weten wie er nu precies achter de mysterieuze en griezelige gebeurtenissen zit. Ook door de ontwikkeling die zowel Vivi als Scarlett doormaken, blijf je maar doorlezen.

Logic – De mysterieuze gebeurtenissen in De Raven volgen elkaar op en sommige van deze gebeurtenissen zijn dan ook bedoeld als een waarschuwing. Ook zijn enkele van de gebeurtenissen het gevolg van emoties van diverse personages. Ook waren helaas sommige gebeurtenissen ook ietwat aan de voorspelbare kant.

Enjoyment – Al met al is De Raven een spannend en mysterieus verhaal over heksen. Het verhaal is goed opgebouwd, waardoor de spanning lang wordt vastgehouden. Helaas had ik richting het einde van het verhaal wel door in welke richting ik moest zoeken voor de antwoorden. Maar desondanks heb ik erg genoten van De Raven en ben ik erg benieuwd naar het vervolg.

Blossom Books bedankt voor het beschikbaar stellen van dit recensie-exemplaar.

Titel: De Raven

Auteur: Kass Morgan & Danielle Paige