Recensie: Cinder & Ella (Cinder & Ella #1) – Kelly Oram

Na maanden revalideren mag Ella eindelijk naar huis. Niet naar haar moeder, zij kwam om bij het auto-ongeluk, maar naar haar vader die ze nauwelijks kent. Hij woont in Hollywood met zijn nieuwe gezin, maar Ella’s stiefzussen zitten niet op haar te wachten.

Ella mist haar moeder en blogvriend Cinder. Sinds het ongeluk heeft ze niks van zich laten horen, maar stiekem droom ze van hem. Wat ze niet weet is dat Cinder haar ook mist, én de hotste acteur van Hollywood is…Ella mist haar moeder en blogvriend Cinder. Sinds het ongeluk heeft ze niks van zich laten horen, maar stiekem droom ze van hem. Wat ze niet weet is dat Cinder haar ook mist, én de hotste acteur van Hollywood is…

“ ‘Ella,’ zei Vivian zachtjes, ‘ware schoonheid komt van binnenuit. Als je je mooi voelt, dan zul je er ook voor anderen mooi uitzien, ongeacht de buitenkant.’”

Kelly Oram, Cinder & Ella

Kelly Oram heeft een vlotte schrijfstijl, waardoor er een fijn leestempo in Cinder & Ella is gecreëerd. Cinder & Ella wordt verteld vanuit de perspectieven van Cinder en Ella. Door deze afwisseling in perspectieven beleef je het verhaal vanuit verschillende kanten. Daarnaast voel je op deze manier ook de emoties van zowel Ella als Cinder, waardoor je echt met ze gaat meeleven.

Ella mag na maanden revalideren van een auto-ongeluk naar huis. Ze komt bij haar vader en zijn gezin te wonen. Vanaf het eerste moment voelt ze zich er totaal niet thuis en haar stiefzussen mogen haar ook niet. Haar enige vriend is haar blogvriend Cinder, maar Ella heeft sinds het ongeluk niets meer van zich laten horen. Cinder daarentegen mist haar enorm, maar Ella weet niet dat Cinder haar mist en tevens de hotste acteur van Hollywood is.

Cinder & Ella heeft verschillende kenmerken van het sprookjes Cinderella, zoals de stiefzussen en het bal. Tevens zit er in het verhaal veel diepgang, mede doordat de personages heftige en realistische gebeurtenissen meemaken. Hierdoor is Cinder & Ella ook best wel een aangrijpend verhaal. Ondanks dat Cinder & Ella een afrondend einde heeft, zou ik toch graag willen weten hoe de toekomst van Cinder en Ella gaat verlopen. Hierdoor kan ik ook niet wachten om het tweede deel in de serie te lezen, want ik kan niet anders concluderen dat ik van Cinder en Ella ben gaan houden.

Uitgeverij De Fontein bedankt voor het beschikbaar stellen van dit recensie-exemplaar.

Titel: Cinder & Ella

Auteur: Kelly Oram