Recensie: 10 blind dates – Ashley Elston

De ouders van Sophie besluiten om de kerstdagen ergens anders dan bij de familie door te brengen. Hierdoor krijgt Sophie de vrijheid die ze graag wilde. Die privétijd wil ze graag met haar vriendje Griffin doorbrengen, maar Griffin blijkt behoefte te hebben aan vrijheid.

Sophie vlucht maar haar gebroken hart naar haar grootouders, waar de hele familie de kerstdagen doorbrengt. Samen met haar uitbundige familie probeert Sophie de feestdagen te overleven. Haar oma bedenkt een plan om Griffin te doen vergeten. De komende tien dagen zullen de familieleden van Sophie een blind date voor haar organiseren. Dat klinkt helemaal niet awkward…

‘Hoewel ik alle aandacht voor Project 10 Blind Dates voor Sophie in eerste instantie verfoeide, moet ik toegeven dat het de band met mijn familie op een rare manier hechter heeft gemaakt.’

Ashley Elston, 10 blind dates

10 blind dates is geschreven met een fijne en vlotte schrijfstijl door Ashley Elston. Het verhaal speelt zich rondom de feestdagen af en ieder hoofdstuk vertegenwoordigt een dag in deze periode. Doordat elk hoofdstuk een hele dag vertegenwoordigt, waren de hoofdstukken af en toe wat lang. Desondanks is 10 bind dates een heerlijk boek om tussendoor te lezen.

Daarnaast wordt 10 blind dates verteld vanuit het perspectief van Sophie. Sophie is een spontane meid, dat door haar familie wordt opgevrolijkt door 10 blind dates te regelen. Omdat haar relatie met haar vriendje Griffin net is verbroken, voordat Sophie naar haar familie bij haar grootouders afreisde.

Helaas geeft 10 blind dates niet het kerstgevoel waarop ik hoopte. Dit komt waarschijnlijk omdat ik bij kerst denk aan versieringen en sneeuw en beide elementen waren niet in het verhaal aanwezig. Het enige waar je uit het verhaal kon opmaken dat het rond de feestdagen afspeelde, was omdat elk hoofdstuk een dag vertegenwoordigt net voor kerst tot en met oud-en-nieuw.

10 blind dates is een hilarisch, verdrietig en liefdevol verhaal. In het verhaal probeert de familie van Sophie haar op te vrolijken, omdat haar relatie met haar vriendje net is verbroken. Dit gebeurt door middel van 10 blind dates dat iemand uit de familie organiseert. De ene blind date is nog meer awkward dan de andere. 10 blind dates is een heerlijk boek om tussendoor te lezen!

Best of YA bedankt voor het beschikbaar stellen van dit recensie-exemplaar.

Titel: 10 blind dates

Auteur: Ashley Elston