Recensie: Houd de dief (Tavistock #2) – Tess Gerritsen

In de gevangenis had Clea Rice zich voorgenomen de rest van haar leven op het rechte pad te blijven. Maar wanneer ze per ongeluk getuige is van een bloedbad op zee, besluit ze dat alles geoorloofd is om het recht te laten zegevieren. Zelfs haar oude ‘vak’ weer oppakken: inbreken. Tenminste, als ze voor die tijd niet al vermoord is…

Bij haar eerste poging wordt ze tot haar verbijstering gestoord door nóg een indringer: de chique Jordan Tavistock. Wantrouwen overheerst, maar er vonkt ook iets tussen hen – en dat gebeurt bij de volgende ontmoetingen weer. Alleen geven de omstandigheden weinig tijd om daarbij stil te staan. Letterlijk. Want algauw is hun grootste zorg niet of een dief en een gentleman wel zo’n goede combinatie vormen… maar of ze lang genoeg aan de dood kunnen ontsnappen om daarachter te komen!

In het tweede deel van de Tavistock-serie is niet Beryl, maar haar broertje Jordan de hoofdpersonage. Jordan wordt door een goede vriendin gevraagd om een paar brieven te stelen bij haar minnares Guy. Na wikken en wegen besluit Jordan om toch een poging te wagen. Ondertussen breekt ook Clea in bij Guy. Zij is opzoek naar een waardevolle dolk. Wanneer Clea in de slaapkamer van Guy is, hoort ze opeens een geluid. Het geluid komt van het balkon, waar Jordan probeert in te breken. Jordan krijgt de brieven te pakken, maar wordt belaagd door Clea. Omdat ze met elkaar in discussie raken, worden ze ontdekt en moeten ze vluchten.
Clea moet nu proberen om op een andere manier de dolk te kunnen bemachtigen. Ze gooit haar vrouwelijke charmes in de strijd. Tijdens een polowedstrijd bind ze Guy om haar vinger. Ze raken samen aan de praat en gaan een drankje drinken, tot het moment dat Jordan binnenkomt. Jordan en Clea herkennen elkaar meteen, maar Jordan weigert om Clea te helpen. Hij probeert haar zelfs tegen te werken. Tot het moment dat ze beide samen moeten vluchten voor de mannen die Clea willen vermoorden.

Recensie Houd de dief

De schrijfwijze van Tess is altijd geweldig. Tess schrijft simpel en gedetailleerd. Hierdoor is het heerlijk om een spannend verhaal met een romantische tint te lezen. De verhaallijn is ook goed uitgedacht. In het begin weet je weinig van de personages, maar steeds verder in het verhaal leer je de personages van alle kanten kennen. Doordat Clea steeds informatie over haarzelf steeds achterhoudt, blijf je verder lezen. Daarnaast eindigen de hoofdstukken vaak met een climax, hierdoor wil je meteen doorlezen en voordat je het weet heb je Houd de dief alweer uit.

Houd je van een spannend verhaal met een romantische tint. Dan zijn de boeken van Tess Gerritsen echt iets voor jou.

Titel: Houd de dief35096001
Auteur: Tess Gerritsen